Hvor tit får man brug for freelance IT?

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Man kan sige, at hvis man som virksomhed har brug for Freelance it, så kan det komme på forskellige tidspunkter og former, og ganske forsimplet kan man sige, at dette kommer i tre faconer:

1) Til en enkeltstående opgave og (sjældent) aldrig igen.
2) Ved særlige lejligheder, der kan variere i tid og perioder.
3) Jævnlige mellemrum.

Der er selvfølgelig flere undergrene af disse kategorier, men for oversigtens skyld nøjes vi med at belyse disse tre kategorier i denne artikel.

For også lige at være sikker på, at vi alle er med på, hvad vi har at gøre med som emne i artiklen her, så handler freelance it sig om, at man hyrer nogle eksterne instanser ind for at hjælpe en med nogle IT-opgaver, man ligger inde med, som man ikke selv har kapaciteten til at klare.

Et godt eksempel kunne blandt andet være, at man er ved at starte en virksomhed og skal have implementere et IT-system i ens virksomhed med de krav og specifikationer, man har til dette.

Når man så er blevet sat ind i det og ved, hvordan det virker, så kan man tale om, at dette faldt ind under kategori et.

Det var en større opgave, der måske tog lidt tid, men så senere har man måske brug for nogle opdateringer i disse systemer, som kan være hvert kvartal, halvårligt eller bare deromkring, og så lander vi i kategori to, hvor man hiver disse instanser ind igen.

Atter har man ikke brug for fastansatte, deltidsansatte, studiemedarbejdere eller andre til at klare disse opgaver, da det ellers bare ville være penge ud af vinduet fra firmaets side, når der ikke var noget at lave.

Dette leder os perfekt videre til kategori tre, hvor der måske i flygtige perioder kommer større eller mindre IT-opgaver, der skal løses, men som stadigvæk ikke lønmæssigt svarer sig til, at man ansætter nogle til at klare dem løbende.

Husk på, at ikke alle tre kategorier og deres underkategorier behøver falde ind under samme virksomhed hver gang.